Rosfera susține industriile creative românești prin promovarea produselor și serviciilor realizate în aceste domenii, dar mai ales prin proiecte comune cu creativi, interconectându-i în scopuri creative și de promovare reciprocă.

Clasificarea industriilor creative a fost creata si definita relativ recent, reperul initial al clasificarii bazei economiei creative fiind cel din 1995, al Department for Digital, Culture, Media and Sport (DCMS) din Marea Britanie, care indica 13 sectoare, insa in 2015 clasificarea este refacuta, industriile creative fiind impartite in 9 sectoare:

  • Publicitate și marketing;
  • Arhitectură;
  • Meșteșuguri;
  • Design: design de produs, design grafic și design de modă;
  • Film, TV, video, radio și fotografie;
  • IT, software și servicii computerizate;
  • Activități editoriale;
  • Muzee, galerii și biblioteci;
  • Muzica, artele spectacolului și arte vizuale.

Industriile creative românesti sunt un adevărat motor al economiei naționale și la nivel de regiuni, cu un impact consistent atât în ceea ce privește veniturile, dar și din punctul de vedere al imaginii pe care o formează României.

Drept dovadă a impactului pe care creativii o pot avea asupra dezvoltării unei localități stă orașul Cluj-Napoca, unde susținerea domeniului IT (dar și al altor domenii creative și culturale) a determinat un avânt al orașului, care a făcut ca nivelul de viață de aici să fie mult peste cel al majorității marilor așezări urbane din țară.

Casa de Editura Max Blecher   

  

 NAPOCA STAR

NICULESCU

Editura Saga

Vă așteptăm și pe Facebook, în grupul Industrii creative in Maramures

Vă așteptăm și pe Facebook, în grupul Industrii creative in Maramures